Százezrek látták már a 3 perces kisfilmet, mely egy egyedülálló apa és fia karácsonyát mutatja be. Tökéletesen feldíszített lakás, csillogó ajándékok helyett most a megélhetési válsággal találjuk szemben magunkat, ami sokkal több családot érinthet, mint korábban.

Nem telhet el december karácsonyi reklámfilmek nélkül: azonban amit most mutatunk, az merőben eltér a megszokott megható, vidám, hangulatos videóktól.

A The GoKart (Alternative John Lewis Advert) című kisfilm egy egyedülálló apát mutat be, aki súlyos anyagi gondokkal küzd, felesége pedig elhunyt – ő mégis megpróbálja emlékezetessé varázsolni a karácsonyt kisfia számára.

A fiatal rendező, Sam Teale arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy ez a karácsony más lesz, mint az eddigiek – a megélhetési válság ugyanis most nagyon sok családot érint.

Alkotása letarolta az internetet – ilyen népszerűségről még maga a készítő sem álmodott, erről egy interjúban is mesélt.

Az apa – aki megvonja magától a vacsorát, a fűtést pedig lecsavarja, miután kisfia elaludt, és nagykabátban üldögél a lakásában – azt mondja gyermekének, hogy idén azért nem lesz karácsonyi ajándék, mert a Télapó rosszul van és nem tud dolgozni. Megtörten hallgatja, ahogy mindezt elmeséli gyermeke a fodrászának.

A rendező szerint ez maga a valóság, mely rengeteg családot érint ebben az évben, a reklámok mégis igyekeznek ezt elfeledtetni velünk.

Az alkotó úgy véli, idén más lesz a karácsony, és átértékelődik mindaz, ami idáig az ünnepi időszakot jellemezte. „A karácsony idén azokról szól, akikkel együtt vagyunk, és akikkel már nem lehetünk együtt”.

Az apa végül úgy érzi, mégsem hagyhatja ajándék nélkül gyermekét, ezért barkácsol neki egy kiskocsit, amilyennel ő is játszott gyerekkorában. A varázslatról is gondoskodik: a Télapó lábnyomait is elkészíti a lakásban.

A csoda nem marad el, és kiderül: egy ilyen ajándékkal ugyanúgy örömet tud okozni gyermeként, mintha százezreket költött volna az ünnepekre – az igazi ajándék az együtt töltött idő, amikor csak egymásra figyelnek.

„A karácsony csodáját létrehozzuk, nem pedig vásároljuk” – ezzel az üzenettel zárul a videó.

Forrás: családinet.hu