A Budapest–Belgrád-vasútvonal egyik legfontosabb feladatát elvállaló kínai cég képtelen elvégezni a szerződés szerinti munkáját. Emiatt lehet, hogy ki kell rúgni őket és új alvállalkozót keresni, csak erre nincs pénz. Senki nem tudja, ki fogja befejezni a munkát.
Forrás: Telex
További hírek a témában:
-
A lap szerint a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítésével van probléma.
-
A beruházáshoz kritikus biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítését a kínai fél vállalta, de ők ezt egyszerűen nem tudják megcsinálni az európai szabványok szerint. Lehet, hogy még most kell majd hozzá új alvállalkozót keresni, de az is lehet, hogy végül ilyen nem is épül.
-
Egyre bizonytalanabb a Budapest-Belgrád vasútvonal sorsa, Orbán Viktor személyesen veti be magát (Népszava)
Egyre nő a kínai és a magyar fél közti feszültség, amit már magasabb szinteken kell elsimítani. Mészáros Lőrinc azért nyer még néhány milliárdot. (Gazdaság)
-
Nem tudnak telepíteni egy nagyon fontos biztosítóberendezést, európai partnercégekkel pedig egyelőre nem sikerült megállapodni erre a feladatra. A nyűglődés miatt viszont konfliktus alakult ki a kivitelező kínai cégekkel, Orbán Viktor személyesen igyekszik elsimítani a nézeteltéréseket.
-
Tovább drágult a Budapest–Belgrád-vasútvonal, de végül még ennél is sokkal drágább lehet (Portfolio.hu)
Több mint 5,4 milliárd forint többletforrást kap a Budapest–Belgrád-vasútvonal – írja a hvg.hu a csütörtök este megjelent Magyar Közlöny alapján. Közben a Telex arról írt, hogy a biztosítórendszert a kínai fél nem tudja megcsinálni uniós szabványok szerint, ezért másik kivitelezőt kell keresni, ami miatt még drágább lehet az építkezés. De az is lehet, hogy végül nem is a tervezett 160 km/órával, hanem csak 100 km/órával közlekednek majd a vonatok, ha nem sikerül kiépíteni a rendszert. A lap információi szerint az ügy odáig jutott, hogy Orbán Viktor októberi kínai útján is szóba fog kerülni a kérdés.